Met de slaaptrein naar Phetchaburi - Reisverslag uit Trang, Thailand van Kim Woltman - WaarBenJij.nu Met de slaaptrein naar Phetchaburi - Reisverslag uit Trang, Thailand van Kim Woltman - WaarBenJij.nu

Met de slaaptrein naar Phetchaburi

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 December 2012 | Thailand, Trang

Nou, daar zitten we dan. Terug in Trang en ik wil hier zo snel mogelijk weer weg. Het is een drukke stad met heel veel handelaren en waar je ook staat wordt je gelijk omringd door vijf reisbureau mensen.

Vanochtend om zes uur opgestaan en ontbeten op Ko Sukorn. Een heerlijk eiland voor mensen die geen drukte en toeristen om zich heen willen. Er zijn verschillende resorts maar er is geen kip. Wij hebben een klein bamboe hutje aan een hoofdweg genomen en de resorts laten wij links liggen behalve als wij willen zwemmen. Het is vijf minuten lopen naar het strand en dan hebben wij ook echt een heel strand voor ons alleen!!

De mensen bij het guesthouse zijn heel aardig een behulpzaam. Net als de rest van de bevolking die blijft lachen en tot groot vermaak blijft roepen en zwaaien "hello". Als we wat willen eten en drinken vliegt de man telkens op zn scooter naar het winkeltje. Ze hebben niet alles in huis en lijken er niet op te rekenen dat ze gasten krijgen.

De eerste ochtend hebben wij ook geen keus met het ontbijt. Er is niks behalve rijstsoep en dat smaakte heel erg goed :). Fietsen gehuurd, je bent tenslotte Nederlander, om het eiland te verkennen dat ook niet zo groot is. De zon valt mee en we fietsen langs de zee, mangroven, bergen en velden. Onderweg nemen we de flora en fauna goed in ons op. Er zijn vele weggetjes die naar een uitkijkpunt zouden lijden maar welke we ook proberen ze lopen allemaal dood. Onderweg komen wij wel twee andere mensen op de fiets tegen. Naar wat gestuntel in het Engels komen wij er achter dat het ook Nederlanders zijn. Wij fietsen verder en kopen onderweg een grote watermeloen en verorberen die op het strand bij de vissersbootjes. Fietsen weer verder een andere berg op als Marc een alternatieve route vind. " wij hebben toch niet voor niets mountainbike's". Ik ben wat sceptischer maar goed ik fiets er wel achteraan en het is best mooi zo en spannend. Tot we een horde koeien tegenkomen die zich groepeert en iets te snel onze kant op komen rennen. Draaien en wegwezen dus! Dan maar de gewone weg en die blijkt best stijl. Ik als ervaren bergfietser, uberhaupt ik en fietsen gaan niet samen, :s probeer te schakelen als we de berg al op gaan en dat vind mijn fiets niet zo leuk en de ketting klapt er af. Ik hou mn fiets goed vast wanneer Marc hem weer voor mij maakt. Stel je voor dat mijn fiets hier over de bergrand vliegt;). Gelukkig, wij kunnen weer verder. Wij zien adelaars van heel dicht bij en een schitterend uitzicht over de zee.

Eenmaal het hele eiland af te hebben gefietst gaan wij nog even zwemmen in zee. Daarna douchen en wat eten. Voor het douchen hier heb ik heel wat lef nodig. De eerste avond zat ik op de wc en het bleek dat ik over een enorme SPIN heen was gestapt. Die mij nu grijnzend vanaf de drempel aan zat te kijken. Marc zat nog in het restaurant en om nou hard om hulp te schreeuwen was ook weer teveel van het goede. Dus ik heb met bakken water lopen gooien en de spin een tsunami bezorgt en hij zette het op het rennen. Score 1 Kim, 0 Spin. En dan heb ik het ook nog niet eens gehad over de slang bij onze hut.

Maar goed, nu zijn wij weer in Trang en het weer is echt slecht en het blijft ook zo voor bijna twee week. Als je op de eilanden bent verwacht je toch een beetje zon en geen regen.Dus wij gaan naar Phetchaburi. Hebben de slaaptrein geboekt, die er ook twaalf uur over doet.
Eerst maar de binnenlanden in en wat cultuur opsnuiven. Mocht het weer nog beter worden gaan we nog even naar Ko chang.Maar dat horen jullie later wel.

Sawadeekaaaaa!
Kim

  • 20 December 2012 - 10:53

    Diede:

    Mooi verhaal, meid!

    Dat met dat schakelen op de berg: daar kan Jeroen goed over meepraten. Dat heeft hij ook een paar keer aan den lijven mogen ondervinden.

    Nog een paar weken! Geniet ervan!

  • 20 December 2012 - 11:56

    Carolien:

    iiieeeeee! Echt Kim moest even van Harma zeggen dat de spinnen hier toch echt kleiner zijn!!!!
    En wij denken dat je toch banger bent voor die SPIN dan voor een slang.......of doe je dan nog gekker???!
    Ben benieuwd wat je allemaal onderweg tegen komt in de slaaptrein! goeie reis!
    Groeten van ons hier!
    x

  • 20 December 2012 - 18:04

    Arjan Dinkelman:

    Wauw, jullie verhalen zijn leuk geschreven en zo kunnen we op de hoogte blijven!
    Veel plezier in de trein en goede reis.
    Arjan

  • 20 December 2012 - 23:05

    Marianne:

    hoi Kim en Mark.
    leuk dat je ons zo op de hoogte houd!
    heeft Mark de fiets niet in het water gegooid haha
    het weer was hier vandaag winderig en koud.
    we zijn even met de kinderen buiten geweest maar niet alle kinderen vonden dat fijn!
    dit was voor mij de laatste dag nu eindelijk vakantie.
    weekend lekker uit eten met familie en met de kerstdagen bowlen eten en gourmetten.
    ik zal aan je denken!
    liefs Marianne

  • 22 December 2012 - 20:25

    Zus Lisette:

    Hoi Kim en Marc met een CCCCC(Marianne),

    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Ik zou het wat hoger in thailand gaan zoeken volgens horen zeggen is het weer daar beter.
    Ben benieuwt hoe jullie het in de slaaptrein hebben gevonden.Wij lagen toen boven in en hebben daar prima kunnen slapen.
    Tot horens Groetjes Lisette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 10151

Voorgaande reizen:

13 December 2012 - 10 Januari 2013

Van amsterdam naar Bangkok

12 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: