Het paleis - Reisverslag uit Muban King Kaeo, Thailand van Kim Woltman - WaarBenJij.nu Het paleis - Reisverslag uit Muban King Kaeo, Thailand van Kim Woltman - WaarBenJij.nu

Het paleis

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Januari 2013 | Thailand, Muban King Kaeo

Na een rustdag waar we tot half 4 hebben geslapen, een nieuwjaarsduik hebben genomen in het zwembad en wat gegeten gaan we vandaag richting het paleis. Midden in de stad bevindt zich het paleis. Dit is omringt door grote witte muren en op dit terrein staat ook een prachtige Wat. Deze Wat is ook alleen maar toegankelijk via de ingang van het paleis. Als we rustig heen lopen komt er plots een aardige meneer naast ons lopen die zeer geintresseerd is waar we heen gaan en uit welk land we vandaan komen. Als we zeggen dat we naar het paleis gaan zegt hij dat deze pas vanaf 1 uur geopend is. Waarschijnlijk heeft hij niet z'n juiste bril op gedaan want in de verte zie ik toch al heel veel mensen door de ingang van de paleismuren lopen. We zijn er dus snel klaar mee om verder met deze man te lopen en steken snel de weg over. Hij is waarschijnlijk een tuktuk chauffeur die ons dan graag ergens anders heen wil brengen. Aangekomen bij een van de ingangen van de paleismuren zien we een bordje dat toeristen via een andere ingang moeten. We lopen richting de andere kant. Daar komen we op een groot terrein waar het krioelt van de toeristen. In de verte zien we ook al een rij voor de kaartjes. We lopen de rij voorbij om te kijken wat het entree geld is en schikken ons een hoedje. De prijs per persoon is 500 bath. Omgerekend en vergeleken met een entree in Nederland is dat niet veel maar voor dit land is dit enorm. Daarnaast komen we ook nog achter dat je met een korte broek, zowel man als vrouw, niet naar binnen mag. We besluiten daarom om dit te toeristise attractie maar te skippen en opzoek te gaan naar andere mooie tempels. Na een mooie wandeling door de stad komen we uit bij een prachtige tempel Wat Ratchanatdaram. Deze tempel is in een ander stijl gebouwd dan de andere tempels die we al hebben bezocht. Er zijn in de wereld nog 3 van dit soort tempels waarvan deze de twee na grootste is. Tegenover deze Wat ligt de Golden mount. Een tempel boven op een soort van berg die te bereiken is via een lange trap. Boven aangekomen kom je terecht bij een prachtige gouden koepel. Weer beneden gekomen lijkt het ons leuk om eens het andere Bangkok te bekijken. Het nieuwe Bangkok. We nemen een boot die vaart over een dunne rivier langs de sloppen wijken van Bangkok. De huizen bestaan uit wat boomstammen en houtenplanken. Het lijkt erop dat deze huizen met een goeie windvlaag zo weg zullen vliegen. Aangekomen in het nieuwe centrum kijken we onze ogen uit. Wat een hoge gebouwen en overal wolkengrabbers en warenhuizen. Er is zelfs een warenhuis aanwezig met een mega aguarium waarin verschillende vissen zitten. Helaas is deze niet vrij toegankelijk. De toegangsprijs in 1000 bath. Je kunt ook een combinatieticket kopen voor 2600 bath. Je hebt dan toegang tot het aquarium, maddam toussant en een 5d bioscoopfilm. Ondanks de enorme hoge prijzen is het er erg druk. Voor ons als backpackers is dit teveel en we besluiten snel met de public bus terug te rijden naar het oude centrum. Waar we weer gezellig op straat een hapje gaan eten.